17.03.2009

BROKOLİ ÇORBASI





Çocuklar için bir tarif ama ben de çok seviyorum bu çorbayı aslında bildiğimiz yoğurt çorbası sadece içine brokoli eklenip daha sağlıklı bir hale geliyor.

Burcu arkadaşım sağolsun il ondan duymuştum o da
Marifet Teyze'nin bloğunda görmüş kızım için değişik bir çorba oldu tüm annelere tavsiye ederim.

Genelde göz kararı yapıyorum o yüzden tarifi olduğu gibi aktarmak istiyorum buraya.


Malzemeler:

3 dolu dolu çorba kaşığı yoğurt

2 tepeleme çorba kaşığı un

1 yumurta

400 gr kadar brokoli

1 çay bardağı temizlenip yıkanmış pirinç

tuz çocuğunuzun yaşına göre üzerine naneli ve yağlı sos yapabilirsiniz.



Yapılışı:Brokoliler az suda haşlayıp yumuşayınca blenderden geçiriyoruz.
Pirinci 2 litreye yakın su ile pirinçler pişene kadar haşlıyoruz.
Yoğurt,yumurta ve unu iyice topak kalmayacak şekilde çırpıp pişen pirincin suyundan ilave edip ılıklaştırıyoruz ve yavaş yavaş karıştırarak pirinçlerin içine ilave ediyoruz 1-2 taşım kaynadıktan sonra ocaktan alıp üzerine dediğim gibi çocuğunuzun yaşına göre kızarmış naneli yağ ile servis ediyoruz.
Afiyet Olsun.