9.07.2009

LAVAŞ GÖZLEME VE KABAK SALATASI


Eşim bugün bir yemek dergisi (Lezzet) alıp gelmiş marketten. Karnıda acıkmış bu tarifi görünce bana yapar mısın dedi bende kıramadım evde lavaş da vardı kalktım yaptım akşama misafir de gelecekti hazrılık yapmam gerkiyordu çok az vaktim vardı ama açıkçası bende merak ettim nasıl olacak diye pek de vakit almadı zaten 20 dk. içinde hazır oldu. Bence güzel oldu sert olur diye korkmuştum tam ayarında böyle çıtır çıtır bir lezzet oldu. Eşim de çok beğendi keyifli keyifli yeyince enerjim yerine geldi benimde çok sevindim. Sizinle de paylaşmak istedim çok pratik sabah kavlatılarına da değişik bir alternatif.

Avcı böreği, biskrem ve patates salatası yaptım akşama da çok güzel oldular bir iki gün içinde ekleyeceğim tariflerini.

Malzemeler: (2 kişi)
4 adet lavaş ekmeği

1/2 çay bardağı süt

1 çorba kaşığı tereyağ ve ya margarin

1 adet kırmızı biber

1 su bardağı kadar kaşar peynir rendesi

Yapılışı: Tereyağı eritiyoruz, biraz ılıyınca içine sütü ilave edip karıştırıyoruz. Lavaşların hepsinin üzerine bir fırça yardımıyla sürüyoruz bu karışımı . Bir adet lavaşın üzerine kaşar peynirinden ve çok küçük küpler halinde kestiğimiz kırmızı biberimizden koyuyoruz. Üzerine yine bir adet lavaş ekmeği koyuyoruz ama sütlü yağ sürdüğümüz tarafın içe doğru bakmasını sağlıyoruz dış yüzeyine tekrar fırça yardımıyla sütlü yağ sürüyoruz. Isıtılmış teflon tavada her iki yüzünüde pişiriyoruz. Kalan iki adet lavaş ekmeğide aynı şekilde yaparak pişiriyoruz. İki adet gözleme olmuş oluyor dört lavaştan. İnşaallah anlatabilmişimdir okuyunca biraz anlamsız anlatmışım gibi geldi ama başka türlü tarif edemedim.

Gözlerimin önünde perde var gibi bir türlü ne okuyabiliyorum ne doğru düzgün yazabiliyorum doktora görünmenin zamanı geldi de geçiyor da tembellik mi korku mu bilmiyorum sürekli erteliyorum.


KABAK SALATASI

Kabakla yapılan her tür yemeği seviyorum ve salatasını da çok sevdim. Aslında bu tarz salataların tarzı, tarifi hep aynı sadece sebzesi değişiyor havuçla, kerevizle, kırmızı lahanayla yapılanlarını biliyorum ben. Normal de yemediğimiz sebzeleri bu şekilde daha rahat tüketebiliyoruz eşim kabak sevmez hiç ama bu şekilde olunca biraz yiyiyor.
Hem lezzetli hemde bol vitaminli bu sebzeleri pişirmek, yemek ve yedirmek çok hoşuma gidiyor. Hala denemeyenler varsa şiddetle tavsiye ediyorum.

Yapılışı:(2 kişi) 2 Adet kabağı iyice yıkayıp kabuklarıyla birlikte rendeliyoruz. Çok az sıvı yağda soteliyoruz 5 dk. kadar.
Bir kase yoğurda 1-2 diş sarımsak rendeliyoruz (arzuya göre) 1 çorba kaşığı mayonez ekliyoruz tuzunuda ilave ettikten sonra çırpıyoruz. Kabaklar soğuyunca Yoğurtlu karışımla karıştırıp servis ediyoruz. İsterseniz dövülmüş cevizde ekleyebilirsiniz çok yakışıyor.

Afiyet Olsun.