15.10.2009

YANIKLARA SALATALIK

Bu yazıyı uzun zamandır yazmak istiyordum bir türlü fırsat bulamadım. Suna Dumankaya' nın önerisi 1. ve 2. derece yanıklara salatalık suyu iyi geliyor. Geçtiğimiz günlerde annemlerde kalmıştık betül ve ben. Sabah erkenden kalkmış betül, annem ilgilenmiş sağolsun ben de fırsat bu fırsat epeyce uyumuşum ki betülün ağlamasıyla uyandım ama nasıl ağlama hiç bu şekilde ağladığını duymamıştım kesin dedim çay filan döküldü. Mutfağa koştum her taraf yağ, betül ağlıyor, annem çırpınıyor meğersem annem betüle patates kızartmak istemiş ocağa yağı koymuş yağ kızarken patatesi soymuş tam lavaboya patatesi yıkamak için dönmüş ki betül elinde bir kaşık güya kızartma tavasını karıştıracakmış tava ocaktan kayıverince eline doğru dökülmüş kızgın yağ. Hemen dolapdan buzlu bir şişe alıp eline tuttuk yanıklar için kremde sürdük ama krem sürdükçe ağladı elini yerlere sürmeye çalıştı bizde mecburen yıkamak zorunda kaldık. tam iki saat boyunca ağladı kuzum hiç susmadı, bizde su şişesini o iki saat betülün eline tuttuk bir ara annem tutarken internette baktım suna dumankaya yanıklar için salatalık suyu önermiş, İbrahim Saraçoğlu ise patates suyu.
Patatesi sürdürmez eline diye salatalık rendeledim, yanık yerine koydum herhalde bi 10-15 dk. kadar durup elini yıkadım güzelce, artık acısı kalmamıştı hiç sesi çıkmadı gülmeye başladı tekrar, çok şükür hemen acıyı kesmiş salatalık Allah'ın izniyle,ne zor gündü bir kaç gün o elini hiç kullanmadı korkudan bir yere gideceğimiz zaman o elini hiç tutturmadı yavrum. Hala yatıp kalkıp dua ediyorum şükrediyorum. Yerlere dökülen yağı görseniz yüzüne gözüne gelmediğine şaşıp kalırdınız rabbim korudu binlerce kere şükürler olsun.
Eli de su toplamıştı iz kalmasın diye uyuduğu zamanlar krem sürdüm, iz de kalmadı geldi geçti Allah'ım bir daha yaşatmasın o acıyı.