3.12.2009

İLK CÜMLE DENEMELERİMİZ Ve YİNE ACI KAYBIMIZ


Ben bu fotoğrafına bayılıyorum kuzumun:) sizinle paylaşmak istedim geçen hafta Pazar günü kardeşim nişanlandı. Nişanı yaptığımız salonda pistten hiç inmedi hanımefendi sürekli oynadı bu fotoğrafta da tef çalmaya çalışıyor .Yavaş yavaş bir yaklaşması vardı ki sahneye görmeliydiniz yavaş yavaş yaklaştı elini yavaşca uzattı ve tefi kaptı resimdeki beyin elinden sağolsun hiç kızmadı o da verdi beraberce çaldılar biraz. Büyüyor artık daha dün gibi kimselere yaklaşmaz eve misafir geldi mi basardı ağlamayı şimdi büyüdüde oyunlar oynar oldu kimselerden utanmadan.
Ve perşembe günü Azize teyzemizin eşini kaybettik:( hayat işte bir yanda oynadık güldük 3-4 gün sonra gözyaşlarına boğulduk. Azize Teyzemizi çok severiz, kuzum dilinden düşürmez adını, çantasını alır, beni öper, baybay der, nereye gidiyorsun derim azeze(azize teyze) der. Eşindende hiç bir kötülük görmedik iyi insandı zaten şu kısacık hayatta giden, arkasından iyi insandı kimseye kötülüğü yoktu dedirtebiliyorsa ne mutlu ona Allah inanıyorum ki onun mükafıtını veriyordur. Zaten ister sev, ister sevme, istersen giden dünyanın en kötü insanı olsun arkasından bir oh oldu diyemiyor insan değil mi? İyiliklerle anıyor Üzülüyor, kahroluyor, ölümlü dünya bir daha hata yapmayayım, sevdiklerime daha sıkı sarılayım diyorsun, kalplerini hiç kırmayayım diyorsun. Önceleri kalabalıkta insan pek anlamıyor o boşluğu, o yokluğu sonra el ayak çekildi mi işte o zaman dokunuyor insana özlemek yok mu, bir daha görememe düşüncesi yok mu, işte o an bittiğin an, bağırmak haykırmak isyan etmek gelir içinden ama kime, Allah verdi ve geri aldı nasıl isyan edeceksin değişen ne olacak. Zannediyorsun ki yaşayamam bu acıyla, zannediyorsun ki bir daha hiç gülemem. Zamanla biraz azalıyor bu duygular ama o boşluk hiç dolmuyor özlemek en kötü tarafı.
Benim çocukluğumdan beri en büyük duamdır annemden babamdan önce öleyim her ölüme bu kadar üzülüp kahroluyorsam onlara birşey olursa nasıl yaşarım bilmem Babaanneciğimi ve halamı kaybettim babaannemi kaybedeli 7 yıl oluyor hala içimde acısı bir kerecik sarılsam diyorum öyle özlüyorum ki kokusu sesi hiç gitmiyor aklımdan halamı zor hatırlıyorum 7 yaşındaydım kaybettiğimizde ama ona rağmen dinmiyor acıları bir türlü içimde.
Allah rahmet eylesin merhametinden mahrum eylemesin inşaallah.

Bayram dönüşü bir paspas modeli koyacağımı söylemiştim ama yetiştiremedim. Daha doğrusu paspasım hazır ama süslemesi bitmedi en kısa zamanda ekleyeceğim inş.
İlk cümle denemelerimiz di başlığımız evet artık cümle kurabiliyor kuzum aslında uzun süredir tek tük kelimeleri vardı mesela aç diyordu anne diyebiliyordu ayrı ayrı ama anne aç diye cümle kuramıyordu sonunda başardık:) 29 aylık kızım normalde bu yaşlarda bir kız çocuğu çıtır çıtır konuşur ya şarkılar söyler en az iki üç kelimelik cümleler çoktan kurmaya başlamıştır bile ama maalesef benim kuzum daha yeni yeni başladı.

O kadar güzel, o kadar harika bir duygu ki anlatamam bazen daha önce hiç söyleyemediği bir kelimeyi söylüyor donup kalıyorum acaba hayal mi görüyorum diyorum.
Geçen gün camdan bakıyorduk, "anne aaba"(araba) dedi ne büyük bir mucize benim için daha önce hep an derdi arabaya.

Bugünde telefonun yanından bana sesleniyor "anne adi adi babaanne " babaannesini aramak istiyormuş hanımefendi adi adi diyede emir veriyor :) adi hadi demek, bir çok kelimenin ilk harfini yutuyor nedense.

baba olda (baba okulda)

anne otu (anne oturuyor)

en eve (ben evdeyim)
va var aç (fark var cezanın müziği)

anne el (gel)

anne ev (ver)
anne eci ev (şeker ver)

minemi mama (yine mi bamya)

meleba (meraba)

aydeayde (aydede)

azzeze (azize teyzemiz)

va (var)
apat (kapat)
bide adımızı öğrendik biracık betül diyemiyor bete diyor :)
bunlar son günlerde öğrendiğimiz kelimeler Allahıma binlerce kere şükürler olsun konuşmayacak diye çok korkuyordum.
Doktor bir sorun yok diyor ama insan yine de üzülüyor.
anne, baba, mama, dede, anneanne, babaanne, arda, su, abla bunları çok güzel söyleyebiliyor.
İnşallah gerisi gelecek ya umutlanmaya başladım.
Yazımı okuyanlar dualarında bizide unutmasınlar ne olur.