27.02.2009

ÇAYDANLIK KİREÇ VE SARARMALARINA ÇÖZÜM

Bu tür pratik bilgiler internette fazlasıyla var ama ben kendi denediğim yöntemleri sizlerle paylaşmayı daha uygun buluyorum. Kes kopyala yapmayı sevmiyorum ve tasvip etmiyorum hiç bir zaman.
Bu yöntemi daha şimdi denedim ve hemen sizinle paylaşmak istedim bir çok ev hanımı çaydanlık ve kettle için deki kireçlerden dertli belki bir çoğunuz biliyorsunuzdur ama benim gibi bilmeyenler için anlatayım.

Çaydanlık içinde oluşan kireçleri önlemek için; 1 çorba kaşığı kadar limon tuzunu çaydanlığınızın içine dökün üzerine su ekleyip 10-15 dk. kirecin kalınlığına göre ocakta kaynatın sonuç inanılmaz ışıl ışıl. Bu yöntemi kettle içinde de uyguladım ve o da pırıl pırıl oldu. Kireçten eser kalmıyor işte çaydanlığımın önce ki ve sonraki hali :)


Demlik içerisinde ki sararmalar için ise; Demliğimi su ile doldurup içine 1 tatlı kaşığı kadar çamaşır suyu koydum 10 dk. kadar kaynattım ve yine pırıl pırıl oldu demliğim.

İşte yine önce ki ve sonraki halleri mutlaka deneyin derim bu yöntemleri.


25.02.2009

BAYAT EKMEK KÖFTESİ VE BİR ÖNERİ ;)


Arkadaşlar öncelikle köfteye geçmeden size bir blog önereceğim. Bugün tesadüfen gördüm ve fikir çok hoşuma gitti. Kullanmadığımız kıyafetleri alıp satabileceğimiz bir blog oluşturulmuş. Özellikle çocuk kıyafetleri için çok uygun bence çocuklar çabucak büyüdükleri için onlarca lira döküp aldığımız kıyafetleri 2-3 defa ancak giyebiliyorlar. Bu sayede herkes biraz tasarruf sağlamış olur diye düşünüyorum bir bakın isterseniz. http://ikincielherseyburada.blogspot.com/
Köftemize geçelim, bayat ekmekleri değerlendirebileceğimiz mükemmel bir tarif sevgili sema arkadaşımın bloğunda görüp denemiştim. Çöpe atılacağına değerlendirmiş oluyoruz ekmeklerimizi. Bir kaç tarifim daha olacak bayat ekmekleri değerlendirmek için onları da ilerleyen zamanlarda ekleyeceğim inşaallah.
Malzemeler:
1 adet bayat ekmek içi
1/2 kalıp beyaz peynir
1/2 demet maydonoz
2 yumurta
1 adet küçük boy soğan
tuz ve arzu ettiğiniz baharatlar
un ve ya galeta unu (üzeri için)
Yapılışı: Ekmeğimizi su ile ıslatıp iyice ufalıyoruz. İçine peynir ve soğanı rendeleyerek ilave ediyoruz. Kıyılmış maydonozu, yumurtanın bir tanesini, tuzunu ve baharatlarını ilave edip yoğuruyoruz. Elimizi ıslatarak küçük köfteler yapıyoruz. Yumurtayı bir kaba kırıp çırpıyoruz. Galeta ununu ve ya unu da genişçe bir kaba alıyoruz.
Hazırladığımız köfteleri önce yumurtaya sonra una bulayarak kızartıyoruz.
Benim maydonozum yoktu o gün ekleyemedim birde yumurtaya ve galeta ununa bulamayı unutmuşum öylece kızarttım o şekilde de oldu sizde isterseniz sade kızartabilirsiniz. Benim çok hoşuma gitti kızım da çok sevdi normalde peynir hiç sevmez ama bu şekilde yemiş oldu hem sağlıklı, hem pratik, hem de ekonomik bir yemek mutlaka deneyin derim.
Afiyet olsun.

KANDİL SİMİDİ (37. P.D.Ç.S ETKİNLİĞİNE)


Öncelikle simitlerin yanındaki küçük parçaları kuzum yaptı :) onunda resmini koymak istedim simitlerin yanında bu ne böyle demeyin :) çok seviyor benimle oturup birşeyler yapmayı bende kızmıyorum biraz mutfak tanınmaz hale geliyor ama olsun o mutlu oluyor ya yeter bana .
Kandil simidine bayılırım ben artık evde yapmayı da öğrendim ve 37. P.D.Ç.S.E 'nin ev sahibi olan http://sevincceden.blogcu.com/ arkadaşıma göndermek istiyorum kendisine de kolaylık diliyorum.
Tarifi Hanımlar.com adresinden almıştım. Çok teşekkür ederim tarifi bizlerle palaştıkları için.
Malzemeler:
1 paket margarin (250 gr.)
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 tatlı kaşığı mahlep
1 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un
üzeri için susam
Yapılışı: Not: O gün yaparken un miktarını ölçmüştüm ama yapalı epey olmuş ne kadar koyduğumu unuttum yoksa aldığı kadar un kelimesini pek sevmiyorum ama kusurabakmayın ilk yaptığımda tekrar sayıp ne kadar un koyduğumu yazacağım.
Margarini oda sıcaklığında yumuşatıyoruz. Yumurtanın birini içine kırıyoruz. Bir tanesinin de beyazını ayırıp sarısını diğer malzemelerle (susam hariç) birlikte yağa ilave edip güzelce karıştırıp yoğurarak yumuşak bir hamur elde ediyoruz.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak elimizle halka şekli veriyoruz. Önce ayırdığımız yumurtanın beyazına daha sonra susama batırıp tepsimize diziyoruz. Hamurumuz bitene kadar bu işlemi tekrarlayıp orta hararetli fırınımıza (175 derece)sürüyoruz. Üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz (yaklaşık 20 dk.) . Ben fazla kızarık olsun istemedim hafif kızarınca aldım fırından.
Afiyet Olsun ..

24.02.2009

TAVUKLU TÜRLÜ VE YASEMİN PİRİNCİ PİLAVI


Epey olmuş tarif eklemeyeli. Fotoğraflarıma baktım az önce bayağı tarif birikmiş ama hiç fırsatım olmuyor. Ders çalışıyorum, kızımla ilgileniyorum. Gün yetmiyor bana koşturmacayla bakıyorum bu saat olmuş tabii uykudan gözümü açamıyorum ama bloğumu da ihmal etmek istemedim.

Tavuklu türlü yazdım ama başka bir adı var mı bilmiyorum Ramazan ayında bir akrabımız iftara yapmıştı bu yemeği çok beğendim ve evde sık sık yapar oldum. Umarım sizde beğenirsiniz. Malzemeler benim kararıma göre siz isterseniz artırın vereceğim listeden üç kişi ağırlayabilirsiniz.


Malzemeler:

2 adet tavuk göğsü

1 adet kabak

1 adet patlıcan

3-4 adet yeşil biber

2 adet orta boy patates

1 adet küçük boy soğan

2 yemek kaşığı salça

sıvı yağ, tuz, ve arzu ettiğiniz baharatlar özellikle kekik


Yapılışı:Teflon bir tencerede yağla birlikte yarım ay şeklinde doğradığınız soğanı ve salçayı soğanların rengi dönene kadar soteleyin. Doğradığınız tavuk etlerini ilave edin. Kısık ateşte pişmeye bırakın.

Ayrı bir tencerede bol sıvı yağı kızdırın. Bir parmak kalınlığında yarım ay şeklinde doğradığınız patatesi, patlıcanı, kabağı sırasıyla kızartma yapar gibi kızartın fazla renklerini karartmadan.En son biberleride ikiye ve ya üçe bölerek kızartın. Kızartmaları havlu kağıt üzerinde bekletin fazla yağlarını alması için.

Tavuk etlerimiz pişince içine kızartmalarınızı atın üzerlerini bir- iki parmak geçecek kadar sıcak su ekleyin tuzunu baharatlarını da ilave edin ve 10 dk. kadar kaynattıktan sonra yemeğimiz hazır.

Afiyet Olsun.


PİLAV

Yasemin pirincini uzun zamandır marketlerde görüp şekil olarak çok beğeniyordum ama kokusu olduğunu duyduğum için ya beğenmezsek deyip almıyordum. En sonunda aldım ve denedim böyle et gibi değişik bir koku var tam tarif edemiyorum ama benim çok hoşuma gitti o koku. Tadının da normal pirinçten pek fazla farkı yok aslında insanı rahatsız etmiyor. Değişik, denenmesi gereken bir lezzet bence:)

Normal pilav gibi pişiyor mazleme listesi vermek biraz tuhaf gelecek herkes bilir pilav pişirmeyi de belki bilmeyenler de vardır 2 kişilik vereceğim malzeme.

Malzemeler :

1 su bardağı yasemin pirinci

1 su bardağı sıcak su

1-2 kaşık margarin ve ya tereyağ (50 gr.)

tuz


Yapılışı:

Pirinci içine, bir tutam tuz ekleyerek 1 saat önceden sıcak su ile ıslatıyoruz. Yağımızı tencerede eritip pirinci ilave ediyoruz. 5 dk kadar karıştırarak, kavurup 1 su bardağı sıcak suyumuzu döküyoruz karıştırıp kapağını kapatıyoruz 2-3 dk. harlı ateşte sonra altını kısarak pirinçler suyunu çekene kadar pişiriyoruz.

Afiyet Olsun.

16.02.2009

SULU KÖFTE (SEBZELİ)


Uzun süredir tarif ekleyemiyorum pek vakit bulamıyorum. Forum beni bayağı oyaladı ama düzene girdi artık. Ders çalışıyorum sınavlara çok az kaldı hayırlısıyla bir atlatsam çok stres yaptım.
Kayınvalidemden öğrenmiştim bu yemeği evlenmeden önce bilmiyordum ben içine sebzede ekliyorum öylesi daha güzel oluyor suyuna lezzet katıyor.

Malzemeler:

300 gr. kıyma
1 avuç bulgur (pirinç de olabilir)
1/2 soğan
1/2 demet maydonoz
tuz ,biber arzu ettiğiniz baharatlar
1 adet küçük boy patates
1 adet küçük boy havuç
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 adet küçük boy domates

Yapılışı: Köftesi için, kıyma, rendelenmiş soğan, yıkanmış bulgur, kıyılmış maydonoz, tuz ve baharatları bir kapta yoğuruyoruz ve mümkün olduğunca küçük köfteler elde ediyoruz.
Genişçe bir tencerede 3-4 kaşık sıvı yağ ile salçaları soteliyoruz içerisine rendelediğimiz havuç ve patatesi ekliyoruz. Üzerlerini 3-4 parmak geçecek kadar sıcak su ekleyip bir taşım kaynatıyoruz.
Hazırladığımız köfteleri ve rendelediğimiz domatesi de ilave ederek dilediğimiz kadar tuzu da ekliyoruz.
Bütün malzemeler yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişirip sıcacık sevrvis ediyoruz.
Afiyet Olsun.

14.02.2009

Arkadaşlar bizim forumumuz(lütfen okuyun)

Blog yazarı bayan arkadaşlarım Bloglarımıza yorumlar yaparak birbirimizi az çok tanıyor ve seviyoruz. Ben birşey düşündüm ve de yaptım birbirimizle daha yakından tanışıp sohbet edebileceğimiz, bloglarımızı tanıtbileceğimiz, bloglarımızla ilgili soruları sorunları yine birbirimizle paylaşıp çözüm bulabileceğimiz bir forum oluşturdum.
İnanın maddi bir menfaat olsun diye değil sadece güzel paylaşımlar yeni dostluklar kurmak amacım zaten reklam yayınlamayacağım göreceksiniz bunu. Tek tek de sayfalarınıza uğrayıp davet edeceğim gerçi ama buradan da yazmak istedim.

Önerilerinizle daha da geliştirebiliriz hep beraber forumumuzu bizim forumumuz olacak sadece bayanlara özel olsun istedim.
Katılım ve paylaşımlarınızı bekler hepinizi http://blogcuyuz.yetkinforum.com/forum.htm adresine davet ederim.
Sevgi ve saygılarımla..

12.02.2009

İKİ ÖDÜLÜM VAR :)




Canım arkadaşlarım sihirlioklava ve bendensofralariniza bana bir ödül vermişler sevdikleri bloglar arasına beni de layık görmüşler çok sevindim çok mutlu oldum onları çok seviyorum. Ayrı ayrı cevap veremedim pek vakit bulamıyorum bu aralar.

Ödülün üç tane kuralı varmış.

1. ödülü verenin linkini yayınlamak

2. bu ödülü 7 blog sahibi arkadaşıma vermek ve linklerini sayfama eklemek

3. ödülü verdiğim arkadaşlarımı haberdar etmek
Bende bu ödülü yedi arkadaşıma gönderiyorum
İşte ödül verdiğim arkadaşlar:

7.02.2009

BAL KABAĞI TATLISI VE BAL KABAĞI ÇORBASI



Geçen gün annem marketten balkabağı almış sana da vereyim biraz dedi başta almak istemedim eşim sevmiyor diye ama belki kızım sever değişiklik olur diye aldım ve bugün denedim. İlk defa kabak tatlısı yaptım. Yemeyiz kalırsa diye yarısını tatlı yaptım yarsınıda buzluğa atmıştım ama sonra aklıma kabak çorbası geldi daha önce duymuştum ama hiç denememiştim merak edip onuda yapayım dedim aldım buzluktan. Aslında bir tarife göre yapmadım kendime göre ayarladım mercimek çorbası yapar gibi yaptım işte tariflerim geliyor.




Kabak Tatlısı İçin Malzemeler:




500 gr. bal kabağı


1/2 su bardağı toz şeker


1/2 çay bardağı su


1 çay bardağı pekmez


5-6 adet kuru kayısı


üzerini süslemek için ceviz içi benim yoktu cevizim onun yerine kayısı çekirdeğiyle süsledim :)




Yapılışı: Kabakları marketten soyulmuş olarak almış annem artık öyle satılıyor eskiden soyması doğraması ne büyük dertti babaannem yapardı çok zorlanırdı. Kabakları küçük küpler halinde doğruyoruz aralarına toz şekerimizi serpiyoruz. Kayısılarımızda ikiye bölüp kabakların üzerine diziyoruz.


Yarım çaybardağı suyumuzu ekleyip çok kısık ateşte kabaklar yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz. (yaklaşık 20-30 dk.) Daha sonra servis tabağımıza alıp üzerlerine pekmez gezdiriyoruz. Ceviz içiyle süsleyip servis ediyoruz. Çok basit ve çok lezzetli bir tarif kuzum sevdi ya artık alır alır yaparım bundan sonra inşaallah.

Afiyet Olsun.



Aslında rengi çok daha güzel ama fotoğraf makinasını tam ayarlayamadım sanırım.
Bal Kabaklı Çorba İçin Malzemeler:

200 gr. kadar bal kabağı

1 adet orta boy patates

1/2 kuru soğan

2 diş sarımsak

4-5 kaşık sıvı yağ

1 tatlı kaşığı biber salçası

1 çay bardağı kırmızı mercimek

1 küçük havuç

tuz ve arzu ettiğiniz baharatlar

Bal kabağı çorbasının tarifi böyle değil sanırım ama dedim ya mercimek çorbası yapar gibi yapıp içine kabak ekledim sadece ama ayrı bir tat vermişti çorbaya kızım mercimek çorbasını pek sevmez ama bu çorbayı çok severek içti çocuklarınıza deneyin derim mutlaka.

Yapılışı: Kabakları küçük küpler halinde doğruyoruz. Patatesimizi ve havucumuzu kabuklarını soyarak yine küp küp doğruyoruz. Düdüklü tencerede sıvı yağ salça ve küçük küçük doğradığımız soğanları ve sarımsakları biraz soteliyoruz. Üzerlerine mercimeğimizi yıkayarak ilave ediyoruz. Doğradığımız havuçları, bal kabaklarını, patatesleri ilave edip üzerlerine sıcak su ilave ediyoruz. Tam ölçmedim suyu aklıma gelmedi göz kararı koydum ama sanırım 1 litreden biraz fazlaydı.
Düdüklü tencerenin kapağını kapatarak orta ısıda 20-25 dk. pişriyoruz. Çorbamız hazır olunca blenderden geçirerek servis ediyoruz.


Afiyet Olsun..

4.02.2009

FİNCANDA KAHVE PİŞİRME VE SOBE




Arkadaşlar merhabalar okullar tatil olduğu için hiç evde durmuyoruz geziyoruz akrabalarımızı, arkadaşlarımızı, çok iyi geldi bu tatil bana akşama ne pişirsem derdi yok bulaşık derdi yok. Kuzumunda keyfine diyecek yok hadi gidiyoruz diyorum hemen şapkasını takıyor başına kapıya koşuyor çok seviyor gezmeyi pek bloğumla ilgilenemiyorum vakit bulamıyorum şu an da yatmak üzereydim ki bu tarifi mutlaka eklemem gerek diye düşündüm bir gün daha sabredemezdim. Sevgili Emine arkadaşımın tarifi izin alamadım kendisinden hemen sizinle paylaşmak için umarım kızmaz bana. Türk kahvesini fincanda yapmamızı önermiş bize üye olduğumuz forumda kaç gündür merak ediyordum sonunda denedim ve gerçekten nefis oldu. Hadi canım fincan o ısıya dayanmaz dediğinizi duyar gibi oldum başta bende inanamadım ama gerçekten oluyormuş zaten kendim denemediğim bir şeyi asla paylaşmam sizinle.






Tarif dedim ama tariflikte bir şey yok aslında kahve fincanımıza 1 tatlı kaşığı kahve 1 tatlı kaşığı şeker koyuyoruz.



Fazla ağzına kadar dolu olmayacak şekilde suyumuzu ekleyip güzelce karıştırıyoruz.



En küçük ocağımızda en kısık ısıda kahvemizi pişirmeye başlıyoruz fincanala birlikte, kahve hafif fokurdamaya başlayıp kenarları hafif kabarmaya başlayınca ocaktan alıyoruz fincan sıcak olduğu için ocaktan alıncada pişmeye devam ediyor bu yüzden taşmaması için alıyoruz ocaktan fokurdayınca.



Belki misafirlere yapmak eziyet olur tek tek uğraşmak ama şöyle eşinizle karşılıklı bir kahve keyfi yapmak için ideal nefis bir tat katıyor kahveye bu şekilde pişirmek bir deneyin farkı göreceksiniz.

Afiyet Olsun..



Ve sevgili aysed arkadaşım mimlemiş beni sağolsun işte cevaplarım:

MİM KONUSU:3(Üç)

1-Hayatınızda en çok sevdiğiniz 3 kişi?
Bunu üç kişiyle sınırlamak çok zor aslında ama en başta kızım diyebilirim ailem arkadaşlarım ve akrabalarım diye genelleyeyim olur mu canım ?


2-Sizi hayata bağlayan 3 olay?

kızımın doğumu

evliliğim

ve şu an okula başlamam


3-3 Şey Dileyin

Annelerin tüm dilekleri evlatları içindir bende kendi evladıma ve dünyada ki tüm yavrularımıza huzur,mutluluk,sağlık ve bol başarılı kazançlı bir ömür diliyorum

4-3 gün önce saat 3 de nerede ne yapıyordunuz?

Eşimin halasındaydık yemek yiyorduk sanırım bu saatlerde ellerine sağlık herşey çok güzel olmuştu umarım okuyordur bu yazımı


5-Mobil Telefonunuzda kayıtlı 3.kişinin adı nedir?

Annişkomm, eşim ve kardeşim